This paper proposes an analysis of the literature concerning Visuospatial Disorder (nonverbal) and the socio-relational and emotional difficulties associated with it. Specifically, the visuospatial disorder, the socio-relational and emotional skills in developmental age, the relationship between emotional difficulties and DVSD and the management of subjects with this disorder will be described. It will conclude with a research project proposal aimed at collecting new informations about the disorder and / or implications in the various contexts of life of children and young people.

Il presente elaborato propone un'analisi della letteratura riguardante il Disturbo Visuospaziale (nonverbale) e le difficoltà socio-relazionali ed emotive ad esso associate. Si descriveranno, nello specifico, il disturbo visuospaziale, le abilità socio-relazionali ed emotive in età evolutiva, la relazione tra difficoltà emotive e DVSD e la presa in carico di soggetti con tale disturbo. Si concluderà con una proposta di progetto di ricerca finalizzato alla raccolta di nuove informazioni circa il disturbo e/o le implicazioni nei vari contesti di vita di bambini e ragazzi.

"Difficoltà socio-relazionali ed emotive nel Disturbo Visuospaziale (nonverbale): un’analisi della letteratura"

GEREMIA, VERONICA
2022/2023

Abstract

This paper proposes an analysis of the literature concerning Visuospatial Disorder (nonverbal) and the socio-relational and emotional difficulties associated with it. Specifically, the visuospatial disorder, the socio-relational and emotional skills in developmental age, the relationship between emotional difficulties and DVSD and the management of subjects with this disorder will be described. It will conclude with a research project proposal aimed at collecting new informations about the disorder and / or implications in the various contexts of life of children and young people.
2022
"Socio-relational and emotional difficulties in Visuospatial (nonverbal) Disorder: an analysis of the literature"
Il presente elaborato propone un'analisi della letteratura riguardante il Disturbo Visuospaziale (nonverbale) e le difficoltà socio-relazionali ed emotive ad esso associate. Si descriveranno, nello specifico, il disturbo visuospaziale, le abilità socio-relazionali ed emotive in età evolutiva, la relazione tra difficoltà emotive e DVSD e la presa in carico di soggetti con tale disturbo. Si concluderà con una proposta di progetto di ricerca finalizzato alla raccolta di nuove informazioni circa il disturbo e/o le implicazioni nei vari contesti di vita di bambini e ragazzi.
visuospaziale
nonverbale
disturbo
neuro-sviluppo
abilità emotive
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Geremia_Veronica_tesi.pdf

accesso aperto

Dimensione 721 kB
Formato Adobe PDF
721 kB Adobe PDF Visualizza/Apri

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/54219