An educator's role as an advocate for the well-being of students goes beyond academic development to understanding their social and emotional needs. When it comes to childhood trauma, educators can play a crucial role in creating a supportive and healing environment. There is a need to recognize the signs of trauma which may include withdrawal, aggression or difficulty concentrating and try to create an educator-student relationship based on trust and empathy. The educator does not work alone but in conjunction with social services or school counselors to ensure that children facing trauma receive adequate assistance. It is important to remember the needs of children who have suffered a trauma. This may involve creating predictable routines, providing clear expectations, providing opportunities for self-regulation, and using sensitive language and approaches when speaking. The educator is therefore the one who accompanies the student in a path of healing and acceptance of his own experience.

Il ruolo di un educatore come promotore del benessere degli educandi va oltre lo sviluppo accademico per comprendere i loro bisogni sociali ed emotivi. Quando si tratta di traumi infantili, gli educatori possono svolgere un ruolo cruciale nella creazione di un ambiente favorevole e curativo. È necessario riconoscere i segni del trauma che possono includere ritiro, aggressività o difficoltà di concentrazione e cercare di creare una relazione educatore-educando basata sulla fiducia e sull'empatia. L'educatore non lavora da solo ma in èquipe per esempio insieme ai servizi sociali o ai consulenti scolastici per garantire che i bambini che affrontano un trauma ricevano un'assistenza adeguata. È importante ricordare i bisogni dei bambini che hanno subito un trauma. Ciò può comportare la creazione di routine prevedibili, fornire aspettative chiare, opportunità di autoregolamentazione e utilizzare un linguaggio e approcci sensibili quando si interagisce. L'educatore è dunque colui che accompagna l'educando in un percorso di guarigione e di accettazione della propria esperienza.

Il ruolo dell'educatore come promotore del benessere dell'educando nell'affrontare i traumi infantili.

RECCHER, ALESSIA
2022/2023

Abstract

An educator's role as an advocate for the well-being of students goes beyond academic development to understanding their social and emotional needs. When it comes to childhood trauma, educators can play a crucial role in creating a supportive and healing environment. There is a need to recognize the signs of trauma which may include withdrawal, aggression or difficulty concentrating and try to create an educator-student relationship based on trust and empathy. The educator does not work alone but in conjunction with social services or school counselors to ensure that children facing trauma receive adequate assistance. It is important to remember the needs of children who have suffered a trauma. This may involve creating predictable routines, providing clear expectations, providing opportunities for self-regulation, and using sensitive language and approaches when speaking. The educator is therefore the one who accompanies the student in a path of healing and acceptance of his own experience.
2022
The role of an educator as a promoter of the well-being of the student in dealing with childhood traumas.
Il ruolo di un educatore come promotore del benessere degli educandi va oltre lo sviluppo accademico per comprendere i loro bisogni sociali ed emotivi. Quando si tratta di traumi infantili, gli educatori possono svolgere un ruolo cruciale nella creazione di un ambiente favorevole e curativo. È necessario riconoscere i segni del trauma che possono includere ritiro, aggressività o difficoltà di concentrazione e cercare di creare una relazione educatore-educando basata sulla fiducia e sull'empatia. L'educatore non lavora da solo ma in èquipe per esempio insieme ai servizi sociali o ai consulenti scolastici per garantire che i bambini che affrontano un trauma ricevano un'assistenza adeguata. È importante ricordare i bisogni dei bambini che hanno subito un trauma. Ciò può comportare la creazione di routine prevedibili, fornire aspettative chiare, opportunità di autoregolamentazione e utilizzare un linguaggio e approcci sensibili quando si interagisce. L'educatore è dunque colui che accompagna l'educando in un percorso di guarigione e di accettazione della propria esperienza.
Traumi
Educazione
Benessere
Infanzia
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Reccher_Alessia.pdf

accesso riservato

Dimensione 321.07 kB
Formato Adobe PDF
321.07 kB Adobe PDF

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/55775