The following paper addresses the theme of writing as self-analysis/self-care during the crises that adults must face. It starts with an examination of the term "adult," both from a legal and an educational perspective, moving through the life course, analyzing various authors with different viewpoints, and concluding with the importance of education for adults. The ultimate objective is to analyze the benefits for adults who use writing as a tool for self-care during moments of vulnerability.
Il presente elaborato affronta il tema della scrittura come autoanalisi/cura nelle crisi che l’adulto deve affrontare. Partendo dall’approfondimento del termine adulto, sia dal punto di vista legale che dal punto di vista educativo, passando dal corso di vita, analizzando diversi autori con visioni differenti, per arrivare all’importanza che ha l’educazione per l’adulto. L’obbiettivo finale è analizzare quelli che sono i benefici per l’adulto che adotta la scrittura come strumento di cura nei momenti di fragilità.
La scrittura come strumento formativo per lo sviluppo dell'adulto
PARMEGGIANI, GAIA
2022/2023
Abstract
The following paper addresses the theme of writing as self-analysis/self-care during the crises that adults must face. It starts with an examination of the term "adult," both from a legal and an educational perspective, moving through the life course, analyzing various authors with different viewpoints, and concluding with the importance of education for adults. The ultimate objective is to analyze the benefits for adults who use writing as a tool for self-care during moments of vulnerability.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Parmeggiani_Gaia.pdf
accesso riservato
Dimensione
538.57 kB
Formato
Adobe PDF
|
538.57 kB | Adobe PDF |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/60849