This thesis aims to investigate the benefits of quality reading, included in the child's daily routine, and to understand how this is fundamental, in particular, for emotional literacy and the construction of connection with the reference adult.
Questa tesi ha lo scopo di indagare i benefici della lettura di qualità, inserita nella routine quotidiana del bambino, e di comprendere come questa sia fondamentale, in particolar modo, per l'alfabetizzazione emotiva e la costruzione del legame con l'adulto di riferimento.
Leggere al nido: alfabetizzazione emotiva e legame con L’adulto
SMANIA, VALENTINA
2022/2023
Abstract
This thesis aims to investigate the benefits of quality reading, included in the child's daily routine, and to understand how this is fundamental, in particular, for emotional literacy and the construction of connection with the reference adult.File in questo prodotto:
File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Smania_Valentina.pdf
accesso aperto
Dimensione
1.35 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.35 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento:
https://hdl.handle.net/20.500.12608/60943