This research aims to examine the importance of applying healthy communication with children during their growth period. The principles of Marshall B. Rosenberg's nonviolent communication, based on the natural state of empathy of human beings, will be analyzed. This type of communication aims to establish healthy relationships between individuals through positive language that is based on the satisfaction of one's own and others' needs. Finally, in order to be able to apply this communicative model with children, it is necessary for the adult to learn to organize educational action, to acquire efficient strategies and to know the evolutionary stages of social development by becoming aware of child immaturity.
Questa ricerca intende esaminare l'importanza di applicare una sana comunicazione con i bambini durante il loro periodo di crescita. Verranno analizzati i principi della comunicazione nonviolenta di Marshall B. Rosenberg, fondata sullo stato naturale di empatia dell’essere umano. Questo tipo di comunicazione ha lo scopo di instaurare sane relazioni tra gli individui, tramite un linguaggio positivo che si basa sulla soddisfazione dei bisogni propri e altrui. Infine, per poter applicare questo modello comunicativo con i bambini, è necessario che l'adulto impari ad organizzare l’agire educativo, che acquisisca delle strategie efficienti e che conosca le tappe evolutive dello sviluppo sociale divenendo consapevole dell’ immaturità infantile.
La costruzione di contesti educativi pacifici: strategie per l'adulto nell'acquisizione e insegnamento di un modello di comunicazione empatica e non violenta
D'ESTE, GIOVANNA
2023/2024
Abstract
This research aims to examine the importance of applying healthy communication with children during their growth period. The principles of Marshall B. Rosenberg's nonviolent communication, based on the natural state of empathy of human beings, will be analyzed. This type of communication aims to establish healthy relationships between individuals through positive language that is based on the satisfaction of one's own and others' needs. Finally, in order to be able to apply this communicative model with children, it is necessary for the adult to learn to organize educational action, to acquire efficient strategies and to know the evolutionary stages of social development by becoming aware of child immaturity.| File | Dimensione | Formato | |
|---|---|---|---|
|
Relazione finale di GIOVANNA D'ESTE.pdf
accesso aperto
Dimensione
306.07 kB
Formato
Adobe PDF
|
306.07 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/67511