This thesis aims to explore the marketing strategies adopted by wine companies to promote and position their products in the luxury wine market. Through an in-depth analysis of the market, the most effective marketing practices used to obtain these wines will be analysed. The research will focus particularly on brand perception, with some reference to consumer preferences in this competitive and ever-evolving sector.
Quesi tesi si propone di esplorare le strategie di marketing adottate dalle aziende vitivinicole per promuovere e posizionare i loro prodotti nel mercato dei vini di lusso. Attraverso un analisi approfondita del mercato, verranno analizzate le pratiche di marketing più efficaci utilizzate per ottenere tali vini. La ricerca si concentrerà particolarmente sulla percezione del marchio, con qualche riferimento alle preferenze del consumatore in questo settore competitivo e in continua evoluzione.
Strategie di marketing per vini di lusso: analisi di alcuni iconici casi studio nel settore vitivinicolo
DE STEFANI, PAOLO
2023/2024
Abstract
This thesis aims to explore the marketing strategies adopted by wine companies to promote and position their products in the luxury wine market. Through an in-depth analysis of the market, the most effective marketing practices used to obtain these wines will be analysed. The research will focus particularly on brand perception, with some reference to consumer preferences in this competitive and ever-evolving sector.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/20.500.12608/67880