The paper explains the creation of a projects that aims to increase the motor, sensory and emotional, creative, of memory and language of child development between 2-3 years old. The project was implemented into nursery class of the San Giovanni Bosco Nursery School in Vigonovo, the place where my internship took place. The project lasted approximately four months where children actively participated in the proposed activities. Every matter of the child's psychophysical development was analyzed on three different days in which different activities were proposed. The project analyzes the psychophysical development of the child in "Primavera" Section and how children behave and confront with the proposed activities, in particular by analyzing the different methods used by the subjects during the activities.
L’elaborato illustra la creazione di un progetto che mira all’accrescimento dello sviluppo motorio, sensoriale ed emotivo, manipolativo, della memoria e comunicativo del bambino tra i 2 e i 3 anni. Il progetto è stato attuato in una classe della Sezione Primavera della Scuola dell’Infanzia San Giovanni Bosco di Vigonovo, luogo in cui si è attuato il mio stage. Il progetto ha avuto una durata di circa quattro mesi durante i quali i bambini hanno partecipato attivamente alle attività proposte. Ogni aspetto dello sviluppo psicofisico del bambino è stato analizzato in tre diverse giornate nelle quali sono state proposte differenti attività. Il progetto analizza lo sviluppo psicofisico del bambino nella Sezione Primavera e come i bambini agiscono e affrontano le attività proposte in particolare analizzando le modalità differenti utilizzate dai soggetti nel corso delle varie attività.
Progetto educativo-didattico: Lo sviluppo del bambino nella Sezione Primavera
FILIPPONE, GIORGIA
2023/2024
Abstract
The paper explains the creation of a projects that aims to increase the motor, sensory and emotional, creative, of memory and language of child development between 2-3 years old. The project was implemented into nursery class of the San Giovanni Bosco Nursery School in Vigonovo, the place where my internship took place. The project lasted approximately four months where children actively participated in the proposed activities. Every matter of the child's psychophysical development was analyzed on three different days in which different activities were proposed. The project analyzes the psychophysical development of the child in "Primavera" Section and how children behave and confront with the proposed activities, in particular by analyzing the different methods used by the subjects during the activities.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Filippone_Giorgia.pdf
accesso aperto
Dimensione
1 MB
Formato
Adobe PDF
|
1 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/74567