The religious sense, as an ontological category of the person, can and must be educated. A religious pedagogy is therefore a dynamic-interpretative science which, in a horizon of desirable humanity, aims at the integral development of the person. This development involves all stages of life, from early childhood to adulthood, with different approaches and methods.

Il senso religioso, in quanto categoria ontologica della persona, può e deve essere educato. Una pedagogia del religioso è perciò una scienza dinamico-interpretativa che, in un orizzonte di umanità desiderabile, punta allo sviluppo integrale della persona. Questo sviluppo coinvolge tutte le fasi della vita, dalla prima infanzia all'età adulta, con approcci e metodi differenti.

Educazione al senso religioso: considerazioni pedagogiche

MANDRO, NICOLÒ
2023/2024

Abstract

The religious sense, as an ontological category of the person, can and must be educated. A religious pedagogy is therefore a dynamic-interpretative science which, in a horizon of desirable humanity, aims at the integral development of the person. This development involves all stages of life, from early childhood to adulthood, with different approaches and methods.
2023
Education to the religiosity: pedagogical considerations
Il senso religioso, in quanto categoria ontologica della persona, può e deve essere educato. Una pedagogia del religioso è perciò una scienza dinamico-interpretativa che, in un orizzonte di umanità desiderabile, punta allo sviluppo integrale della persona. Questo sviluppo coinvolge tutte le fasi della vita, dalla prima infanzia all'età adulta, con approcci e metodi differenti.
Educazione
Senso religioso
Pedagogia
Didattica
Persona
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Mandro_Nicolò.pdf

accesso aperto

Dimensione 545.56 kB
Formato Adobe PDF
545.56 kB Adobe PDF Visualizza/Apri

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/74635