The religious sense, as an ontological category of the person, can and must be educated. A religious pedagogy is therefore a dynamic-interpretative science which, in a horizon of desirable humanity, aims at the integral development of the person. This development involves all stages of life, from early childhood to adulthood, with different approaches and methods.
Il senso religioso, in quanto categoria ontologica della persona, può e deve essere educato. Una pedagogia del religioso è perciò una scienza dinamico-interpretativa che, in un orizzonte di umanità desiderabile, punta allo sviluppo integrale della persona. Questo sviluppo coinvolge tutte le fasi della vita, dalla prima infanzia all'età adulta, con approcci e metodi differenti.
Educazione al senso religioso: considerazioni pedagogiche
MANDRO, NICOLÒ
2023/2024
Abstract
The religious sense, as an ontological category of the person, can and must be educated. A religious pedagogy is therefore a dynamic-interpretative science which, in a horizon of desirable humanity, aims at the integral development of the person. This development involves all stages of life, from early childhood to adulthood, with different approaches and methods.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Mandro_Nicolò.pdf
accesso aperto
Dimensione
545.56 kB
Formato
Adobe PDF
|
545.56 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/74635