This dissertation examines digital marketing strategies useful for promoting mountain products. It is first explained what digital marketing is, how it is divided and how it works. It then explains what the mountain hut is, how it is structured and how it has evolved up to the present day. And finally, "Malga Larici di Sotto" is analyzed as a specific case study, highlighting the promotion techniques it adopts for the promotion of its typical products, comparing them with the digital marketing strategies it should apply to improve its visibility through social media.
Questa tesi prende in esame le strategie di digital marketing utili alla promozione dei prodotti di malga. Viene dapprima spiegato cos’è il marketing digitale, com’è suddiviso e come funziona. Si spiega poi cos’è la malga, com’è strutturata e come si è evoluta fino al giorno d’oggi. E per finire, viene analizzata “Malga Larici di Sotto” come caso studio specifico, mettendo in luce le tecniche di promozione da essa adottate per la promozione dei suoi prodotti tipici, confrontandole con le strategie di digital marketing che dovrebbe applicare per migliorare la sua visibilità attraverso i social.
Valorizzazione dei prodotti di malga attraverso le strategie di digital marketing: il caso studio Malga Larici di Sotto
DI LORENZO, SARA
2023/2024
Abstract
This dissertation examines digital marketing strategies useful for promoting mountain products. It is first explained what digital marketing is, how it is divided and how it works. It then explains what the mountain hut is, how it is structured and how it has evolved up to the present day. And finally, "Malga Larici di Sotto" is analyzed as a specific case study, highlighting the promotion techniques it adopts for the promotion of its typical products, comparing them with the digital marketing strategies it should apply to improve its visibility through social media.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Di_Lorenzo_Sara.pdf
accesso riservato
Dimensione
9.52 MB
Formato
Adobe PDF
|
9.52 MB | Adobe PDF |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/77977