The aim of this thesis is that to illustrate the potential of social media in the promotion of wine. Specifically, its use on behalf of the consortium for the protection of the Colli Euganei wines (Consorzio di Tutela dei Vini Colli Euganei). The first part of this paper regards the concept of wine and of the various aspects that make up its definition. Following that, the social media strategies that one applies to market wine on these platforms. For the final part of the paper, a descriptive analysis of the social media pages of the consortium.
Lo scopo di questa tesi è quella di illustrare il potenziale dei social media nella promozione del vino, nello specifico, il loro impiego da parte del Consorzio di Tutela dei Vini Colli Euganei. L’esecuzione dell’elaborato è iniziata dando la definizione di vino e degli aspetti che lo caratterizzano, per poi presentare le strategie di social media marketing relative. Solo in seguito è stata svolta l’analisi descrittiva della presenza online del consorzio, prendendo in considerazione i profili Facebook e Instagram dello stesso.
Il social media marketing per la promozione del vino: il Consorzio di Tutela dei Vini dei Colli Euganei
PARPAIOLA, MARCO
2023/2024
Abstract
The aim of this thesis is that to illustrate the potential of social media in the promotion of wine. Specifically, its use on behalf of the consortium for the protection of the Colli Euganei wines (Consorzio di Tutela dei Vini Colli Euganei). The first part of this paper regards the concept of wine and of the various aspects that make up its definition. Following that, the social media strategies that one applies to market wine on these platforms. For the final part of the paper, a descriptive analysis of the social media pages of the consortium.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Parpaiola_Marco.pdf
accesso aperto
Dimensione
893.35 kB
Formato
Adobe PDF
|
893.35 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/78000