After a first individuation of the main features and peculiaruties of the specific learning disorders (DSA) and the linitation and needs that occur in people with DSA, this work seeks to sum up the main progresses and results of the application and integration of Serious Game in the field of specific learing disorders.
Dopo una prima individuazione delle principali caratteristiche e peculiarità dei disturbi specifici dell'apprendimento (DSA) e dei limiti e bisogni che generano nei sogetti con DSA, questo lavoro vuole riassumere i principali progressi e risultati dell'applicazione e integrazione dei Serious Game nell'ambito dei disturbi specifici dell'apprendimento.
Serious Game: applicazioni e prospettive nell'ambito dei DSA
MINGOZZI, LUCIA
2022/2023
Abstract
After a first individuation of the main features and peculiaruties of the specific learning disorders (DSA) and the linitation and needs that occur in people with DSA, this work seeks to sum up the main progresses and results of the application and integration of Serious Game in the field of specific learing disorders.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
TesiTriennale_IIIperiodoA_LuciaMingozzi_2021971.pdf
accesso riservato
Dimensione
364.45 kB
Formato
Adobe PDF
|
364.45 kB | Adobe PDF |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/51671