This study is based on research on wine buying behavior, both from an economic and sociocultural point of view. To provide direction to the research, the first part analyzes the market demand and supply throughout Italy, offering insights into consumption and production trends in recent years. Subsequently, with a focus on the Veneto region, a market survey is proposed to identify consumer motivations and preferences."
Questo studio si basa su una ricerca sul comportamento d'acquisto di vino, sia dal punto di vista economico che socioculturale. Per dare una direzione alla ricerca nella prima parte viene analizzata la domanda e l'offerta di mercato di tutta Italia offrendo i trend di consumo e produzione degli ultimi anni. Successivamente, focalizzandosi sulla situazione veneta viene proposta un'indagine di mercato per rilevare le motivazioni e le preferenze dei consumatori.
Analisi del mercato del vino ed indagine sul comportamento d'acquisto di un campione di consumatori veneti
CALDERARO, CRISTIAN
2022/2023
Abstract
This study is based on research on wine buying behavior, both from an economic and sociocultural point of view. To provide direction to the research, the first part analyzes the market demand and supply throughout Italy, offering insights into consumption and production trends in recent years. Subsequently, with a focus on the Veneto region, a market survey is proposed to identify consumer motivations and preferences."File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Calderaro_Cristian.pdf
accesso riservato
Dimensione
1.77 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.77 MB | Adobe PDF |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/54018