Neuromarketing is the meeting between neuroscience and marketing, it's a new discipline that aims to study the consumer from the point of view of the brain; it's therefore based on the prediction of the buyers' choices. The wine market is one of the largest markets and being able to predict which products will most likely be able to stand out within it, or in any case use all the precautions (given by new technologies and the right communication techniques) to ensure that they are purchased, means a great turning point for companies that deal with food & beverage.

Il neuromarketing è l’incontro tra le neuroscienze e il marketing, è una nuova disciplina che si propone di studiare il consumatore dal punto di vista del cervello; si basa, quindi, sulla predizione delle scelte degli acquirenti. Quello del vino è uno dei mercati più grandi e riuscire a prevedere quali prodotti, con grande probabilità, riusciranno a spiccare all'interno di esso, o comunque utilizzare tutti gli accorgimenti (dati dalle nuove tecnologie e dalle giuste tecniche di comunicazione) per far sì che vengano acquistati, significa una grande svolta per le aziende che si occupano di food & beverage.

L'incontro tra il neuromarketing e il mondo del vino. Il caso di studio di Cantine di Verona

SALGARO, ILARIA
2022/2023

Abstract

Neuromarketing is the meeting between neuroscience and marketing, it's a new discipline that aims to study the consumer from the point of view of the brain; it's therefore based on the prediction of the buyers' choices. The wine market is one of the largest markets and being able to predict which products will most likely be able to stand out within it, or in any case use all the precautions (given by new technologies and the right communication techniques) to ensure that they are purchased, means a great turning point for companies that deal with food & beverage.
2022
The meeting between neuromarketing and the world of wine. The case study of Cantine di Verona
Il neuromarketing è l’incontro tra le neuroscienze e il marketing, è una nuova disciplina che si propone di studiare il consumatore dal punto di vista del cervello; si basa, quindi, sulla predizione delle scelte degli acquirenti. Quello del vino è uno dei mercati più grandi e riuscire a prevedere quali prodotti, con grande probabilità, riusciranno a spiccare all'interno di esso, o comunque utilizzare tutti gli accorgimenti (dati dalle nuove tecnologie e dalle giuste tecniche di comunicazione) per far sì che vengano acquistati, significa una grande svolta per le aziende che si occupano di food & beverage.
Neuromarketing
Consumatore
Vino
Processo decisionale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/54070