Sfoglia per Relatore
Exploring participatory approaches for soil health knowledge co-production in agroecological networks
2022/2023 ELVIRA PEREZ, INES JIN
Facilitating the Participatory Planning of Urban Commons. A Multiple-case Study: Urban Regeneration Projects at Ascolto Attivo
2022/2023 LOMBARI, VITTORIO
Formazione professionale in presenza e a distanza per agricoltori in Veneto: un caso studio
2021/2022 SACCON, AURORA
How is the Intercultural Cities Programme serving as a tool for diversity integration in Lisbon, Portugal? Main challenges of immigration in the city.
2022/2023 KASPRZYKOWSKI GUIMARAES, MARIANA
Il benessere organizzativo come risorsa per il successo: il caso della Brunello Cucinelli S.p.A.
2021/2022 FABIETTI, CLAUDIA
Il cibo e l'autonomia delle persone con disabilità intellettiva.
2021/2022 GAROFOLIN, AGATA
Irregular Migration and Community Solidarity: Community Effects on Irregular migration flows from North Africa to Europe.
2020/2021 BARA, AKRAM
L'agire educativo e la collaborazione tra professionisti nei servizi socio-educativi: uno studio di caso
2020/2021 DORIZZA, ELENA
L'apprendimento esperienziale e l'educazione all'aperto: teoria, risvolti pedagogici e relazione del progetto 'Hiking for change'.
2020/2021 CORTI, MICHELA
L'educazione nelle RSA. Un’esperienza nel reparto Alzheimer del centro residenziale Nazareth di Padova
2022/2023 GREGGIO, ALESSIA
La devianza giovanile e il rapporto con i social media
2022/2023 BUCALOVA, ECATERINA
La prévention de la radicalisation et de l'extrémisme violent à travers les méthodes participatives et la coopération : Cas d'étude du programme marocain Moussalaha.
2020/2021 MANSORY, MAJDA
Le scienze della formazione e la trasformazione dei conflitti
2021/2022 PAJOLA, ILARIA
Narrarsi per orientare il proprio futuro
2022/2023 BAU, ALESSANDRA
Operare in strada con gli adolescenti. Uno studio di casi nella Riviera del Brenta.
2020/2021 BATTISTIN, VITTORIO
Porte de Montmartre at the rhythm of the 15-Minute City
2021/2022 MANCINI, MICAELA
RAPPRESENTANZA STRANIERA IN ITALIA. IL CASO DELLA CITTA' DI PADOVA.
2022/2023 FERRACIN, CECILIA GULNAZ
Rethinking temporary shelter and settlements through participatory design: a proposal for the Samos Closed Controlled Access Centre
2021/2022 DA RIVA, SOFIA
Servizio sociale di comunità, diritti umani e prospettive eco-sociali: una ricerca di sinergie per la cura di persone e territori.
2022/2023 LONGO, MARCO
Social Capital in the Indigenous Communities of the Peruvian Central Jungle: two case studies with the Ashaninka and the Nomatsigenga Peoples
2021/2022 SALOMON, ORIANA
Tipologia | Anno | Titolo | Titolo inglese | Autore | File |
---|---|---|---|---|---|
Lauree magistrali | 2022 | Exploring participatory approaches for soil health knowledge co-production in agroecological networks | Exploring participatory approaches for soil health knowledge co-production in agroecological networks | ELVIRA PEREZ, INES JIN | |
Lauree magistrali | 2022 | Facilitating the Participatory Planning of Urban Commons. A Multiple-case Study: Urban Regeneration Projects at Ascolto Attivo | Facilitating the Participatory Planning of Urban Commons. A Multiple-case Study: Urban Regeneration Projects at Ascolto Attivo | LOMBARI, VITTORIO | |
Lauree triennali | 2021 | Formazione professionale in presenza e a distanza per agricoltori in Veneto: un caso studio | Face-to-face learning and distance learning for farmers in the Veneto region: a case study | SACCON, AURORA | |
Lauree magistrali | 2022 | How is the Intercultural Cities Programme serving as a tool for diversity integration in Lisbon, Portugal? Main challenges of immigration in the city. | How is the Intercultural Cities Programme serving as a tool for diversity integration in Lisbon, Portugal? Main challenges of immigration in the city. | KASPRZYKOWSKI GUIMARAES, MARIANA | |
Lauree triennali | 2021 | Il benessere organizzativo come risorsa per il successo: il caso della Brunello Cucinelli S.p.A. | Organizational wellbeing as a resource for success: the case of Brunello Cucinelli S.p.A. | FABIETTI, CLAUDIA | |
Lauree triennali | 2021 | Il cibo e l'autonomia delle persone con disabilità intellettiva. | Food and autonomy for people with intellectual disabilities. | GAROFOLIN, AGATA | |
Lauree magistrali | 2020 | Irregular Migration and Community Solidarity: Community Effects on Irregular migration flows from North Africa to Europe. | Irregular Migration and Community Solidarity: Community Effects on Irregular migration flows from North Africa to Europe. | BARA, AKRAM | |
Lauree triennali | 2020 | L'agire educativo e la collaborazione tra professionisti nei servizi socio-educativi: uno studio di caso | Educational practices and collaboration among socio-educational services staff: a case study | DORIZZA, ELENA | |
Lauree triennali | 2020 | L'apprendimento esperienziale e l'educazione all'aperto: teoria, risvolti pedagogici e relazione del progetto 'Hiking for change'. | Experiential learning and outdoor education: theory, pedagogical implications and report of the 'Hiking for change' project. | CORTI, MICHELA | |
Lauree triennali | 2022 | L'educazione nelle RSA. Un’esperienza nel reparto Alzheimer del centro residenziale Nazareth di Padova | Education in retirement home. An experience in the Alzheimer unit of the Nazareth residential care facilities in Padua. | GREGGIO, ALESSIA | |
Lauree triennali | 2022 | La devianza giovanile e il rapporto con i social media | Youth deviance and its relationship with social media | BUCALOVA, ECATERINA | |
Lauree magistrali | 2020 | La prévention de la radicalisation et de l'extrémisme violent à travers les méthodes participatives et la coopération : Cas d'étude du programme marocain Moussalaha. | RADICALIZATION AND VIOLENT EXTREMISM PREVENTION THROUGH PARTICIPATORY METHODS AND COOPERATION: THE CASE STUDY OF THE MOROCCAN MOUSSALAHA PROGRAMME | MANSORY, MAJDA | |
Lauree triennali | 2021 | Le scienze della formazione e la trasformazione dei conflitti | Education Science and Conflict Transformation | PAJOLA, ILARIA | |
Lauree triennali | 2022 | Narrarsi per orientare il proprio futuro | Narrating oneself to guide one’s future | BAU, ALESSANDRA | |
Lauree magistrali | 2020 | Operare in strada con gli adolescenti. Uno studio di casi nella Riviera del Brenta. | Working on the street with teenagers. A case study in the Riviera del Brenta. | BATTISTIN, VITTORIO | |
Lauree magistrali | 2021 | Porte de Montmartre at the rhythm of the 15-Minute City | Porte de Montmartre at the rhythm of the 15-Minute City | MANCINI, MICAELA | |
Lauree magistrali | 2022 | RAPPRESENTANZA STRANIERA IN ITALIA. IL CASO DELLA CITTA' DI PADOVA. | FOREIGN REPRESENTATION IN ITALY. THE CASE OF THE CITY OF PADUA. | FERRACIN, CECILIA GULNAZ | |
Lauree magistrali | 2021 | Rethinking temporary shelter and settlements through participatory design: a proposal for the Samos Closed Controlled Access Centre | Rethinking temporary shelter and settlements through participatory design: a proposal for the Samos Closed Controlled Access Centre | DA RIVA, SOFIA | |
Lauree magistrali | 2022 | Servizio sociale di comunità, diritti umani e prospettive eco-sociali: una ricerca di sinergie per la cura di persone e territori. | Community social work, human rights and eco-social perspectives: a search for synergies for the care of people and territories. | LONGO, MARCO | |
Lauree magistrali | 2021 | Social Capital in the Indigenous Communities of the Peruvian Central Jungle: two case studies with the Ashaninka and the Nomatsigenga Peoples | Social Capital in the Indigenous Communities of the Peruvian Central Jungle: two case studies with the Ashaninka and the Nomatsigenga Peoples | SALOMON, ORIANA |
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file ad accesso riservato
- file sotto embargo
- nessun file disponibile