Sfoglia per Relatore
Centri di Accoglienza (Stra)Ordinaria: la quotidianità dal punto di vista dei professionisti dei CAS tra risorse e difficoltà
2022/2023 BRUN, IRENE
Citizen participation in urban governance: the case of institutional participatory projects in Reggio Emilia (Italy)
2022/2023 D'INCÀ, MARIA
Citizens' Assemblies and Sustainability Transitions
2021/2022 POPOV, IVAN
Co-design and new participatory design tools, a case study. The Quinta do Braamcamp, Barreiro (Portugal)
2022/2023 CIRCHETTA, AURORA
Community School, A Future of Schooling: Inspiration from Green School Bali
2022/2023 LARASATI, DIAN
Costruire realtà eco-sostenibili: una discussione sul ruolo dell’assistente sociale nello scenario della tutela ambientale
2021/2022 DELL'OSA, SHARI
Discriminazioni di genere: il Diversity Management come processo di cambiamento nelle organizzazioni
2022/2023 CROCETTA, GIORGIA
Exploring participatory approaches for soil health knowledge co-production in agroecological networks
2022/2023 ELVIRA PEREZ, INES JIN
Facilitating the Participatory Planning of Urban Commons. A Multiple-case Study: Urban Regeneration Projects at Ascolto Attivo
2022/2023 LOMBARI, VITTORIO
Formazione professionale in presenza e a distanza per agricoltori in Veneto: un caso studio
2021/2022 SACCON, AURORA
How is the Intercultural Cities Programme serving as a tool for diversity integration in Lisbon, Portugal? Main challenges of immigration in the city.
2022/2023 KASPRZYKOWSKI GUIMARAES, MARIANA
Il benessere organizzativo come risorsa per il successo: il caso della Brunello Cucinelli S.p.A.
2021/2022 FABIETTI, CLAUDIA
Il cibo e l'autonomia delle persone con disabilità intellettiva.
2021/2022 GAROFOLIN, AGATA
Irregular Migration and Community Solidarity: Community Effects on Irregular migration flows from North Africa to Europe.
2020/2021 BARA, AKRAM
L'agire educativo e la collaborazione tra professionisti nei servizi socio-educativi: uno studio di caso
2020/2021 DORIZZA, ELENA
L'apprendimento esperienziale e l'educazione all'aperto: teoria, risvolti pedagogici e relazione del progetto 'Hiking for change'.
2020/2021 CORTI, MICHELA
L'educazione nelle RSA. Un’esperienza nel reparto Alzheimer del centro residenziale Nazareth di Padova
2022/2023 GREGGIO, ALESSIA
La devianza giovanile e il rapporto con i social media
2022/2023 BUCALOVA, ECATERINA
La prévention de la radicalisation et de l'extrémisme violent à travers les méthodes participatives et la coopération : Cas d'étude du programme marocain Moussalaha.
2020/2021 MANSORY, MAJDA
Le scienze della formazione e la trasformazione dei conflitti
2021/2022 PAJOLA, ILARIA
Tipologia | Anno | Titolo | Titolo inglese | Autore | File |
---|---|---|---|---|---|
Lauree magistrali | 2022 | Centri di Accoglienza (Stra)Ordinaria: la quotidianità dal punto di vista dei professionisti dei CAS tra risorse e difficoltà | (Extra)ordinary refugee shelter: the everyday life between resources and difficulties of the professionists of the humanitarian organisations | BRUN, IRENE | |
Lauree magistrali | 2022 | Citizen participation in urban governance: the case of institutional participatory projects in Reggio Emilia (Italy) | Citizen participation in urban governance: the case of institutional participatory projects in Reggio Emilia (Italy) | D'INCÀ, MARIA | |
Lauree magistrali | 2021 | Citizens' Assemblies and Sustainability Transitions | Citizens' Assemblies and Sustainability Transitions | POPOV, IVAN | |
Lauree magistrali | 2022 | Co-design and new participatory design tools, a case study. The Quinta do Braamcamp, Barreiro (Portugal) | Co-design and new participatory design tools, a case study. The Quinta do Braamcamp, Barreiro (Portugal) | CIRCHETTA, AURORA | |
Lauree magistrali | 2022 | Community School, A Future of Schooling: Inspiration from Green School Bali | Community School, A Future of Schooling: Inspiration from Green School Bali | LARASATI, DIAN | |
Lauree magistrali | 2021 | Costruire realtà eco-sostenibili: una discussione sul ruolo dell’assistente sociale nello scenario della tutela ambientale | Towards sustainable territories: discussing the role of social workers in relation to environmental protection | DELL'OSA, SHARI | |
Lauree triennali | 2022 | Discriminazioni di genere: il Diversity Management come processo di cambiamento nelle organizzazioni | Gender discriminations: the Diversity Management as a process of change within organisations | CROCETTA, GIORGIA | |
Lauree magistrali | 2022 | Exploring participatory approaches for soil health knowledge co-production in agroecological networks | Exploring participatory approaches for soil health knowledge co-production in agroecological networks | ELVIRA PEREZ, INES JIN | |
Lauree magistrali | 2022 | Facilitating the Participatory Planning of Urban Commons. A Multiple-case Study: Urban Regeneration Projects at Ascolto Attivo | Facilitating the Participatory Planning of Urban Commons. A Multiple-case Study: Urban Regeneration Projects at Ascolto Attivo | LOMBARI, VITTORIO | |
Lauree triennali | 2021 | Formazione professionale in presenza e a distanza per agricoltori in Veneto: un caso studio | Face-to-face learning and distance learning for farmers in the Veneto region: a case study | SACCON, AURORA | |
Lauree magistrali | 2022 | How is the Intercultural Cities Programme serving as a tool for diversity integration in Lisbon, Portugal? Main challenges of immigration in the city. | How is the Intercultural Cities Programme serving as a tool for diversity integration in Lisbon, Portugal? Main challenges of immigration in the city. | KASPRZYKOWSKI GUIMARAES, MARIANA | |
Lauree triennali | 2021 | Il benessere organizzativo come risorsa per il successo: il caso della Brunello Cucinelli S.p.A. | Organizational wellbeing as a resource for success: the case of Brunello Cucinelli S.p.A. | FABIETTI, CLAUDIA | |
Lauree triennali | 2021 | Il cibo e l'autonomia delle persone con disabilità intellettiva. | Food and autonomy for people with intellectual disabilities. | GAROFOLIN, AGATA | |
Lauree magistrali | 2020 | Irregular Migration and Community Solidarity: Community Effects on Irregular migration flows from North Africa to Europe. | Irregular Migration and Community Solidarity: Community Effects on Irregular migration flows from North Africa to Europe. | BARA, AKRAM | |
Lauree triennali | 2020 | L'agire educativo e la collaborazione tra professionisti nei servizi socio-educativi: uno studio di caso | Educational practices and collaboration among socio-educational services staff: a case study | DORIZZA, ELENA | |
Lauree triennali | 2020 | L'apprendimento esperienziale e l'educazione all'aperto: teoria, risvolti pedagogici e relazione del progetto 'Hiking for change'. | Experiential learning and outdoor education: theory, pedagogical implications and report of the 'Hiking for change' project. | CORTI, MICHELA | |
Lauree triennali | 2022 | L'educazione nelle RSA. Un’esperienza nel reparto Alzheimer del centro residenziale Nazareth di Padova | Education in retirement home. An experience in the Alzheimer unit of the Nazareth residential care facilities in Padua. | GREGGIO, ALESSIA | |
Lauree triennali | 2022 | La devianza giovanile e il rapporto con i social media | Youth deviance and its relationship with social media | BUCALOVA, ECATERINA | |
Lauree magistrali | 2020 | La prévention de la radicalisation et de l'extrémisme violent à travers les méthodes participatives et la coopération : Cas d'étude du programme marocain Moussalaha. | RADICALIZATION AND VIOLENT EXTREMISM PREVENTION THROUGH PARTICIPATORY METHODS AND COOPERATION: THE CASE STUDY OF THE MOROCCAN MOUSSALAHA PROGRAMME | MANSORY, MAJDA | |
Lauree triennali | 2021 | Le scienze della formazione e la trasformazione dei conflitti | Education Science and Conflict Transformation | PAJOLA, ILARIA |
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file ad accesso riservato
- file sotto embargo
- nessun file disponibile