Sfoglia per Relatore
Analisi del Piano Nazionale di Ripresa e Resilienza dal punto di vista della formazione, delle politiche attive del lavoro, e della digitalizzazione
2020/2021 SARTORATO, CHIARA
Analysis of the co-production of knowledge in the project “Participatory Modeling for Nature-based Solutions in the WIO-Region”
2022/2023 MAEDER, MINEA SUSANNE
Ascoltare tra le righe: esperienza in comunità educativa per minori
2022/2023 DALLA LIBERA, GIULIA
Attraverso un'analisi d'impatto partecipata. Voci dagli abitanti dal quartiere popolare di Picheleira, Lisbona.
2021/2022 ANNUNZIATA, CHIARA
Benvenuti/e rifugiati/e? L’accoglienza in famiglia di persone rifugiate come pratica di inclusione sociale: istruzioni per l’uso e riflessioni operative.
2022/2023 BIOLO, ANDREA ELENA
BRIDGING THE HOST SOCIETY AND THE IMMIGRANT COMMUNITY: A CASE OF THE MUNICIPALITY OF PADUA,VENETO, ITALY.
2022/2023 OBAYOMI, GRACE ATILOLA
Centri di Accoglienza (Stra)Ordinaria: la quotidianità dal punto di vista dei professionisti dei CAS tra risorse e difficoltà
2022/2023 BRUN, IRENE
Citizen participation in urban governance: the case of institutional participatory projects in Reggio Emilia (Italy)
2022/2023 D'INCÀ, MARIA
Citizens' Assemblies and Sustainability Transitions
2021/2022 POPOV, IVAN
Co-design and new participatory design tools, a case study. The Quinta do Braamcamp, Barreiro (Portugal)
2022/2023 CIRCHETTA, AURORA
Community Resilience to Climate Crisis focusing on Cultural Heritage - A Case Study in Valle dei Laghi, Italy
2023/2024 AMORUSO, CLAUDIA
Community School, A Future of Schooling: Inspiration from Green School Bali
2022/2023 LARASATI, DIAN
Competenze trasversali e sviluppo professionale: un’esperienza di tirocinio presso Umana.
2023/2024 MION, MATTEO
Costruire realtà eco-sostenibili: una discussione sul ruolo dell’assistente sociale nello scenario della tutela ambientale
2021/2022 DELL'OSA, SHARI
Discriminazioni di genere: il Diversity Management come processo di cambiamento nelle organizzazioni
2022/2023 CROCETTA, GIORGIA
Exploring participatory approaches for soil health knowledge co-production in agroecological networks
2022/2023 ELVIRA PEREZ, INES JIN
Facilitating the Participatory Planning of Urban Commons. A Multiple-case Study: Urban Regeneration Projects at Ascolto Attivo
2022/2023 LOMBARI, VITTORIO
FORMATORI OGGI: LE SFIDE PER LE NUOVE GENERAZIONI
2023/2024 BIZZOTTO, PAOLA
Formazione professionale in presenza e a distanza per agricoltori in Veneto: un caso studio
2021/2022 SACCON, AURORA
How is the Intercultural Cities Programme serving as a tool for diversity integration in Lisbon, Portugal? Main challenges of immigration in the city.
2022/2023 KASPRZYKOWSKI GUIMARAES, MARIANA
Tipologia | Anno | Titolo | Titolo inglese | Autore | File |
---|---|---|---|---|---|
Lauree triennali | 2020 | Analisi del Piano Nazionale di Ripresa e Resilienza dal punto di vista della formazione, delle politiche attive del lavoro, e della digitalizzazione | The Italian Recovery Plan: an analysis of its education & training, access to the labour market, and digital policies | SARTORATO, CHIARA | |
Lauree magistrali | 2022 | Analysis of the co-production of knowledge in the project “Participatory Modeling for Nature-based Solutions in the WIO-Region” | Analysis of the co-production of knowledge in the project “Participatory Modeling for Nature-based Solutions in the WIO-Region” | MAEDER, MINEA SUSANNE | |
Lauree triennali | 2022 | Ascoltare tra le righe: esperienza in comunità educativa per minori | Listening between the lines: my experience in an educational community for minors | DALLA LIBERA, GIULIA | |
Lauree magistrali | 2021 | Attraverso un'analisi d'impatto partecipata. Voci dagli abitanti dal quartiere popolare di Picheleira, Lisbona. | Towards a Participatory Impact Assessment. Voices from the inhabitants of the social neighborhood of Picheleira, Lisbon. | ANNUNZIATA, CHIARA | |
Lauree magistrali | 2022 | Benvenuti/e rifugiati/e? L’accoglienza in famiglia di persone rifugiate come pratica di inclusione sociale: istruzioni per l’uso e riflessioni operative. | Welcome refugees? Homestay accomodation as a practice of social inclusion: instructions for use and operating | BIOLO, ANDREA ELENA | |
Lauree magistrali | 2022 | BRIDGING THE HOST SOCIETY AND THE IMMIGRANT COMMUNITY: A CASE OF THE MUNICIPALITY OF PADUA,VENETO, ITALY. | BRIDGING THE HOST SOCIETY AND THE IMMIGRANT COMMUNITY: A CASE OF THE MUNICIPALITY OF PADUA,VENETO, ITALY. | OBAYOMI, GRACE ATILOLA | |
Lauree magistrali | 2022 | Centri di Accoglienza (Stra)Ordinaria: la quotidianità dal punto di vista dei professionisti dei CAS tra risorse e difficoltà | (Extra)ordinary refugee shelter: the everyday life between resources and difficulties of the professionists of the humanitarian organisations | BRUN, IRENE | |
Lauree magistrali | 2022 | Citizen participation in urban governance: the case of institutional participatory projects in Reggio Emilia (Italy) | Citizen participation in urban governance: the case of institutional participatory projects in Reggio Emilia (Italy) | D'INCÀ, MARIA | |
Lauree magistrali | 2021 | Citizens' Assemblies and Sustainability Transitions | Citizens' Assemblies and Sustainability Transitions | POPOV, IVAN | |
Lauree magistrali | 2022 | Co-design and new participatory design tools, a case study. The Quinta do Braamcamp, Barreiro (Portugal) | Co-design and new participatory design tools, a case study. The Quinta do Braamcamp, Barreiro (Portugal) | CIRCHETTA, AURORA | |
Lauree magistrali | 2023 | Community Resilience to Climate Crisis focusing on Cultural Heritage - A Case Study in Valle dei Laghi, Italy | Community Resilience to Climate Crisis focusing on Cultural Heritage - A Case Study in Valle dei Laghi, Italy | AMORUSO, CLAUDIA | |
Lauree magistrali | 2022 | Community School, A Future of Schooling: Inspiration from Green School Bali | Community School, A Future of Schooling: Inspiration from Green School Bali | LARASATI, DIAN | |
Lauree triennali | 2023 | Competenze trasversali e sviluppo professionale: un’esperienza di tirocinio presso Umana. | Soft skills and professional development: an internship experience at Umana | MION, MATTEO | |
Lauree magistrali | 2021 | Costruire realtà eco-sostenibili: una discussione sul ruolo dell’assistente sociale nello scenario della tutela ambientale | Towards sustainable territories: discussing the role of social workers in relation to environmental protection | DELL'OSA, SHARI | |
Lauree triennali | 2022 | Discriminazioni di genere: il Diversity Management come processo di cambiamento nelle organizzazioni | Gender discriminations: the Diversity Management as a process of change within organisations | CROCETTA, GIORGIA | |
Lauree magistrali | 2022 | Exploring participatory approaches for soil health knowledge co-production in agroecological networks | Exploring participatory approaches for soil health knowledge co-production in agroecological networks | ELVIRA PEREZ, INES JIN | |
Lauree magistrali | 2022 | Facilitating the Participatory Planning of Urban Commons. A Multiple-case Study: Urban Regeneration Projects at Ascolto Attivo | Facilitating the Participatory Planning of Urban Commons. A Multiple-case Study: Urban Regeneration Projects at Ascolto Attivo | LOMBARI, VITTORIO | |
Lauree triennali | 2023 | FORMATORI OGGI: LE SFIDE PER LE NUOVE GENERAZIONI | TRAINERS TODAY: THE CHALLENGES FOR THE NEW GENERATIONS | BIZZOTTO, PAOLA | |
Lauree triennali | 2021 | Formazione professionale in presenza e a distanza per agricoltori in Veneto: un caso studio | Face-to-face learning and distance learning for farmers in the Veneto region: a case study | SACCON, AURORA | |
Lauree magistrali | 2022 | How is the Intercultural Cities Programme serving as a tool for diversity integration in Lisbon, Portugal? Main challenges of immigration in the city. | How is the Intercultural Cities Programme serving as a tool for diversity integration in Lisbon, Portugal? Main challenges of immigration in the city. | KASPRZYKOWSKI GUIMARAES, MARIANA |
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file ad accesso riservato
- file sotto embargo
- nessun file disponibile