Sfoglia per Corso
Studio cinematico sull'espressione di paura: confronto tra espressione genuina e simulata
2020/2021 PORCELLUZZI, EMANUELE
Studio pilota per la creazione di una nuova batteria per la valutazione della percezione del tempo nell’invecchiamento
2021/2022 POLLET, SONIA
Studio sperimentale della associazione spazio-numerica tramite il compito di bisezione di linee: effetto delle caratteristiche percettive del flanker sulla prestazione
2022/2023 CAZZOL, PAOLA
Studio sperimentale sul potenziale ruolo terapeutico dell'immaginazione mentale nella prevenzione dello stress
2020/2021 GALANTE, LINDA
Supporto sociale e stress buffering: come il tipo di relazione modula la risposta psicofisiologica durante un compito da stress?
2021/2022 SCARPA, ELENA
Supporto sociale e stress buffering: possono le relazioni sociali modulare la risposta di startle?
2023/2024 KUTUFÀ, MARTINA
Sviluppo e validazione di uno strumento telefonico di screening del linguaggio: Telephone Language Screening
2021/2022 CONSONNI, LUCIA
Tempo esplicito e tempo e implicito: uno studio EEG
2022/2023 MOMBELLI, REBECCA
Terapia farmacologica dei disturbi dell'umore nella Malattia di Parkinson: uno studio retrospettivo
2021/2022 GOBBATO, ANGELA
The challenge of assessing Posttraumatic Stress Disorder: an umbrella review on the PTSD prevalence following different types of traumatic events
2021/2022 SCHINCARIOL, ALEXA
The effect of mood in modulating prefrontal transcranial Direct Current Stimulation (tDCS) cognitive outcomes: A systematic review and meta-analysis
2021/2022 PASTORINO, ANNACHIARA
The effect of sleep and wakefulness on factual memory: a study with wearable polysomnography
2022/2023 GASPARELLO, AURORA
The impact of different psychoeducational approaches in people with and without mental disorders. Video watching versus text reading and learning outcome
2021/2022 FREYHOFF, MICHELE MATTHEW
The impact of prematurity on visual attention: how Gestational Age influences disengagement in toddlerhood.
2021/2022 BOVO, MARTINA
The Relative Influence of Fundamental Frequency (f0) on Perception of Dominance
2021/2022 ORSELLA, SOFIA
The Role of Sensorimotor Simulation in Emotion Recognition: Insights from a Meta-Analysis on individuals with Moebius Syndrome
2022/2023 GHISLANDI, ANITA
The role of the cerebellum in cognitive decline
2020/2021 D'IPPOLITO, ANDREA
Think or Try (ToT): presentazione e proprietà psicometriche di un nuovo strumento di screening per la valutazione della stima cognitiva
2021/2022 LUPINI, MATTEO
Training cognitivo computerizzato per anziani sani: uno studio pilota sul potenziamento della pianificazione e del problem solving.
2022/2023 VINCENTI, CHIARA
Training cognitivo computerizzato per anziani sani: uno studio sul potenziamento della memoria
2021/2022 MARTIMUCCI, KATRINA
Tipologia | Anno | Titolo | Titolo inglese | Autore | File |
---|---|---|---|---|---|
Lauree magistrali | 2020 | Studio cinematico sull'espressione di paura: confronto tra espressione genuina e simulata | Kinematic characterization of genuine and simulated expressions of fear | PORCELLUZZI, EMANUELE | |
Lauree magistrali | 2021 | Studio pilota per la creazione di una nuova batteria per la valutazione della percezione del tempo nell’invecchiamento | Pilot study for a new battery for the evaluation of time perception in aging | POLLET, SONIA | |
Lauree magistrali | 2022 | Studio sperimentale della associazione spazio-numerica tramite il compito di bisezione di linee: effetto delle caratteristiche percettive del flanker sulla prestazione | Experimental study of the spatial-numerical association through the line bisection task: effect of perceptual characteristics of the flanker on performance | CAZZOL, PAOLA | |
Lauree magistrali | 2020 | Studio sperimentale sul potenziale ruolo terapeutico dell'immaginazione mentale nella prevenzione dello stress | Experimental study on the potential therapeutic role of mental imagery in stress prevention | GALANTE, LINDA | |
Lauree magistrali | 2021 | Supporto sociale e stress buffering: come il tipo di relazione modula la risposta psicofisiologica durante un compito da stress? | Social support and stress buffering: how does relationship type modulate psychophysiological response during a stress task? | SCARPA, ELENA | |
Lauree magistrali | 2023 | Supporto sociale e stress buffering: possono le relazioni sociali modulare la risposta di startle? | Social support and stress buffering: can social relations modulate the startle response? | KUTUFÀ, MARTINA | |
Lauree magistrali | 2021 | Sviluppo e validazione di uno strumento telefonico di screening del linguaggio: Telephone Language Screening | Development and validation of a telephone-based instrument for language screening: Telephone Language Screening | CONSONNI, LUCIA | |
Lauree magistrali | 2022 | Tempo esplicito e tempo e implicito: uno studio EEG | Explicit and implicit timing: an EEG study | MOMBELLI, REBECCA | |
Lauree magistrali | 2021 | Terapia farmacologica dei disturbi dell'umore nella Malattia di Parkinson: uno studio retrospettivo | Pharmacological therapy of mood disorders in Parkinson's disease: a retrospective study | GOBBATO, ANGELA | |
Lauree magistrali | 2021 | The challenge of assessing Posttraumatic Stress Disorder: an umbrella review on the PTSD prevalence following different types of traumatic events | The challenge of assessing Posttraumatic Stress Disorder: an umbrella review on the PTSD prevalence following different types of traumatic events | SCHINCARIOL, ALEXA | |
Lauree magistrali | 2021 | The effect of mood in modulating prefrontal transcranial Direct Current Stimulation (tDCS) cognitive outcomes: A systematic review and meta-analysis | The effect of mood in modulating prefrontal transcranial Direct Current Stimulation (tDCS) cognitive outcomes: A systematic review and meta-analysis | PASTORINO, ANNACHIARA | |
Lauree magistrali | 2022 | The effect of sleep and wakefulness on factual memory: a study with wearable polysomnography | The effect of sleep and wakefulness on factual memory: a study with wearable polysomnography | GASPARELLO, AURORA | |
Lauree magistrali | 2021 | The impact of different psychoeducational approaches in people with and without mental disorders. Video watching versus text reading and learning outcome | The impact of different psychoeducational approaches in people with and without mental disorders. Video watching versus text reading and learning outcome | FREYHOFF, MICHELE MATTHEW | |
Lauree magistrali | 2021 | The impact of prematurity on visual attention: how Gestational Age influences disengagement in toddlerhood. | The impact of prematurity on visual attention: how Gestational Age influences disengagement in toddlerhood. | BOVO, MARTINA | |
Lauree magistrali | 2021 | The Relative Influence of Fundamental Frequency (f0) on Perception of Dominance | The Relative Influence of Fundamental Frequency (f0) on Perception of Dominance | ORSELLA, SOFIA | |
Lauree magistrali | 2022 | The Role of Sensorimotor Simulation in Emotion Recognition: Insights from a Meta-Analysis on individuals with Moebius Syndrome | The Role of Sensorimotor Simulation in Emotion Recognition: Insights from a Meta-Analysis on individuals with Moebius Syndrome | GHISLANDI, ANITA | |
Lauree magistrali | 2020 | The role of the cerebellum in cognitive decline | The role of the cerebellum in cognitive decline | D'IPPOLITO, ANDREA | |
Lauree magistrali | 2021 | Think or Try (ToT): presentazione e proprietà psicometriche di un nuovo strumento di screening per la valutazione della stima cognitiva | Think or Try (ToT): presentation and psychometric properties of a new screening tool for cognitive estimation assessment | LUPINI, MATTEO | |
Lauree magistrali | 2022 | Training cognitivo computerizzato per anziani sani: uno studio pilota sul potenziamento della pianificazione e del problem solving. | Computerized cognitive training with healthy older: a pilot study on enhancing planning and problem solving. | VINCENTI, CHIARA | |
Lauree magistrali | 2021 | Training cognitivo computerizzato per anziani sani: uno studio sul potenziamento della memoria | Computerized cognitive training for healthy elderly: a study on memory enhancement | MARTIMUCCI, KATRINA |
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file ad accesso riservato
- file sotto embargo
- nessun file disponibile