Sfoglia per Corso
Delimitare il concetto di traduzione specializzata. Revisione bibliografica.
2021/2022 BASTIANELLO, ALICE
Democrazia protetta: il caso paradigmatico dell'ordinamento costituzionale tedesco.
2020/2021 GUADAGNINO, SANDY MARIA
Deporte, deportista, deportivo, atleta y atletismo en español. Estudio lexicológico y lexicográfico.
2023/2024 BAGATTA, LISA
Der Sandmann e la tecnologia moderna
2022/2023 SOCAL, MARTINA
"Der Schwierige di Hugo von Hofmannsthal ed il problema della lingua"
2020/2021 MARIN, BEATRICE
Der Tod in Venedig di Thomas Mann. Un'analisi del testo
2021/2022 CELANO, MARTINA
Desarrollo y complementariedad de Don Quijote y Sancho Panza
2021/2022 ENDRIZZI, ANNA
"Devjatyj son Very Pavlovny", di Viktor Pelevin. Una proposta di traduzione
2021/2022 MARTINIUC, NATALIA
'Diabolical Manipulation in Christopher Marlowe’s “Doctor Faustus” and William Shakespeare’s “Othello”'
2022/2023 FERRATO, FRANCESCA
Didattica e DSA: metodi di insegnamento personalizzati nella scuola primaria e secondaria
2021/2022 TORRESAN, MARGHERITA
Didone tra Inghilterra e Italia (XVII-XVIII): l'interpretazione nelle culture d'arrivo
2020/2021 PERTILE, ERIKA
"Die Dreigroschenoper": il passaggio mediale dal teatro al film
2020/2021 SIVIERO, LUCIO
Die Sehnsucht und die Angst: l’intrinseco legame tra anelito e ansia attraverso le lettere del giovane Werther
2020/2021 PAVIA, FEDERICA
Dietro Instagram: social media, turismo e gentrificazione. Il caso di New York City
2021/2022 SOMMAVILLA, NICOLE
Differences beyond language: the linguistic relativity debate
2021/2022 CONCATO, DANIELA
Different kinds of Masculinity in Early Modern England
2020/2021 LIPPERI, BEATRICE
Discourse markers in TV series: the issue of authenticity in scripted dialogue.
2021/2022 COVOLAN, ELEONORA
Discovering Eros in Shakespeare’s A Midsummer Night’s Dream
2020/2021 LORENZI, CAMILLA
Discrimination and racism in language: a corpus linguistics analysis of media coverage of Black Lives Matter
2021/2022 BONOLLO, VIRGINIA
Dismantling Gender Expectations in Selected Novels by Agatha Christie
2021/2022 BORDIN, ANNA
Tipologia | Anno | Titolo | Titolo inglese | Autore | File |
---|---|---|---|---|---|
Lauree triennali | 2021 | Delimitare il concetto di traduzione specializzata. Revisione bibliografica. | Demarcate the notion of specialized translation. Bibliographical revision. | BASTIANELLO, ALICE | |
Lauree triennali | 2020 | Democrazia protetta: il caso paradigmatico dell'ordinamento costituzionale tedesco. | Militant democracy: the paradigmatic case of the German constitutional system. | GUADAGNINO, SANDY MARIA | |
Lauree triennali | 2023 | Deporte, deportista, deportivo, atleta y atletismo en español. Estudio lexicológico y lexicográfico. | Deporte, deportista, deportivo, atleta y atletismo in Spanish. Lexicological and lexicographical study. | BAGATTA, LISA | |
Lauree triennali | 2022 | Der Sandmann e la tecnologia moderna | Der Sandmann and the modern technology | SOCAL, MARTINA | |
Lauree triennali | 2020 | "Der Schwierige di Hugo von Hofmannsthal ed il problema della lingua" | "Der Schwierige by Hugo von Hofmannsthal and the problem of language" | MARIN, BEATRICE | |
Lauree triennali | 2021 | Der Tod in Venedig di Thomas Mann. Un'analisi del testo | Der Tod in Venedig of Thomas Mann. An analysis of the text | CELANO, MARTINA | |
Lauree triennali | 2021 | Desarrollo y complementariedad de Don Quijote y Sancho Panza | The development and complementarity between Don Quijote and Sancho Panza | ENDRIZZI, ANNA | |
Lauree triennali | 2021 | "Devjatyj son Very Pavlovny", di Viktor Pelevin. Una proposta di traduzione | "Devjatyj son Very Pavlovny", written by Viktor Pelevin. A proposal for translation | MARTINIUC, NATALIA | |
Lauree triennali | 2022 | 'Diabolical Manipulation in Christopher Marlowe’s “Doctor Faustus” and William Shakespeare’s “Othello”' | ‘Diabolical Manipulation in Christopher Marlowe’s “Doctor Faustus” and William Shakespeare’s “Othello”’ | FERRATO, FRANCESCA | |
Lauree triennali | 2021 | Didattica e DSA: metodi di insegnamento personalizzati nella scuola primaria e secondaria | Teaching and SLD (Specific Learning Disorders): personalized teaching methods in primary and secondary school | TORRESAN, MARGHERITA | |
Lauree triennali | 2020 | Didone tra Inghilterra e Italia (XVII-XVIII): l'interpretazione nelle culture d'arrivo | Dido between England and Italy (XVII-XVIII): interpretation in the target cultures | PERTILE, ERIKA | |
Lauree triennali | 2020 | "Die Dreigroschenoper": il passaggio mediale dal teatro al film | "Die Dreigroschenoper": the media transition from theatre to film | SIVIERO, LUCIO | |
Lauree triennali | 2020 | Die Sehnsucht und die Angst: l’intrinseco legame tra anelito e ansia attraverso le lettere del giovane Werther | Die Sehnsucht und die Angst: the intrinsic link between longing and anxiety through the letters of the young Werther | PAVIA, FEDERICA | |
Lauree triennali | 2021 | Dietro Instagram: social media, turismo e gentrificazione. Il caso di New York City | Behind Instagram: social media, tourism and gentrification. The case of New York City | SOMMAVILLA, NICOLE | |
Lauree triennali | 2021 | Differences beyond language: the linguistic relativity debate | Differences beyond language: the linguistic relativity debate | CONCATO, DANIELA | |
Lauree triennali | 2020 | Different kinds of Masculinity in Early Modern England | Different kinds of Masculinity in Early Modern England | LIPPERI, BEATRICE | |
Lauree triennali | 2021 | Discourse markers in TV series: the issue of authenticity in scripted dialogue. | Discourse markers in TV series: the issue of authenticity in scripted dialogue. | COVOLAN, ELEONORA | |
Lauree triennali | 2020 | Discovering Eros in Shakespeare’s A Midsummer Night’s Dream | Discovering Eros in Shakespeare’s A Midsummer Night’s Dream | LORENZI, CAMILLA | |
Lauree triennali | 2021 | Discrimination and racism in language: a corpus linguistics analysis of media coverage of Black Lives Matter | Discrimination and racism in language: a corpus linguistics analysis of media coverage of Black Lives Matter | BONOLLO, VIRGINIA | |
Lauree triennali | 2021 | Dismantling Gender Expectations in Selected Novels by Agatha Christie | Dismantling Gender Expectations in Selected Novels by Agatha Christie | BORDIN, ANNA |
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file ad accesso riservato
- file sotto embargo
- nessun file disponibile