Sfoglia per Relatore
Mostrati risultati da 1 a 19 di 19
An exploratory investigation on HOT English university courses during 2020 and 2021
2022/2023 BARBIERI, DAVIDE
Bilingual Childhood Education and the Case of Early French Immersion in Bilingual Canada
2020/2021 BOCCALON, ANITA
CLIL alla Scuola Primaria: un'esperienza concreta in classe quinta. Lo sguardo di un'insegnante su criticità da risolvere e buone pratiche da implementare.
2021/2022 TREVISAN, CHIARA
DIdattica della lingua inglese e plusdotazione: studio di un' Unità Didattica di Apprendimento
2022/2023 VEDOVATO, VALENTINA
Giftedness and language teaching: a case study.
2021/2022 DI PIERRO, MARTINA
Giftedness: an unknown and underestimated gift. A case study with the creation of a didactic unit
2021/2022 DE LIBERALI, SOFIA
Il disturbo dell’attenzione e l’insegnamento delle lingue: sperimentazione di un’attività di tutoring inclusiva
2022/2023 D'AMICO, MARIANGELA
Il potere dello Young Adult: un genere letterario moderno come materiale autentico per l’insegnamento dell’inglese
2022/2023 SALSANO, ERIKA
Italiano lingua seconda: una progettazione didattica per studenti adulti con frequenza saltuaria
2021/2022 CAMPANILE, SARA
L'uso della canzone nella didattica dell'italiano. Una proposta per apprendenti analfabeti adulti
2019/2020 Maffizzoli, Anna
La letteratura inglese accostata alla scrittura creativa: uno studio sperimentale
2021/2022 ZANAZZI, CHIARA
La plusdotazione e l'insegnamento delle lingue a scuola: sperimentazione di un'attività inclusiva
2021/2022 GRAPIGLIA, AZZURRA
Lo spagnolo come seconda lingua straniera: uno studio di caso in una Primary School
2022/2023 PERALE, ILARIA
L’utilizzo di strategie di apprendimento dell’italiano per studentƏ stranierƏ all’interno di un doposcuola.
2021/2022 SEMINARA, MARTINA
The acquisition of English as a third language in bilinguals: a case study in an Italian middle school
2022/2023 LISSA, MARTINA
The colours of emotions: English as a communicative and social resource in the primary school
2021/2022 BOSCHIN, ANNA
The Drama Approach as an inclusive tool to learn English as a foreign language: a learning unit for two third-year middle school classrooms with a gifted student
2021/2022 SCALZOTTO, GIULIA
The effectiveness of the early bilingual education: a case study of English language acquisition in five Italian Child cares
2022/2023 SIORINI, FRANCESCA
The Perks of Being a Wallflower: Exploring the English Language and Discovering Yourself Through Young Adult Literature
2021/2022 PIANOSI, ALESSIA
Tipologia | Anno | Titolo | Titolo inglese | Autore | File |
---|---|---|---|---|---|
Lauree magistrali | 2022 | An exploratory investigation on HOT English university courses during 2020 and 2021 | An exploratory investigation on HOT English university courses during 2020 and 2021 | BARBIERI, DAVIDE | |
Lauree magistrali | 2020 | Bilingual Childhood Education and the Case of Early French Immersion in Bilingual Canada | Bilingual Childhood Education and the Case of Early French Immersion in Bilingual Canada | BOCCALON, ANITA | |
Lauree vecchio ordinamento (ante riforma) | 2021 | CLIL alla Scuola Primaria: un'esperienza concreta in classe quinta. Lo sguardo di un'insegnante su criticità da risolvere e buone pratiche da implementare. | CLIL at the Primary School: a concrete experience in the fifth year. An insight on weaknesses to solve and good practice to implement from a primary teacher. | TREVISAN, CHIARA | |
Lauree magistrali | 2022 | DIdattica della lingua inglese e plusdotazione: studio di un' Unità Didattica di Apprendimento | English Language Teaching and Giftedness: a study of a Learning Unit | VEDOVATO, VALENTINA | |
Lauree magistrali | 2021 | Giftedness and language teaching: a case study. | Giftedness and language teaching: a case study. | DI PIERRO, MARTINA | |
Lauree magistrali | 2021 | Giftedness: an unknown and underestimated gift. A case study with the creation of a didactic unit | Giftedness: an unknown and underestimated gift. A case study with the creation of a didactic unit | DE LIBERALI, SOFIA | |
Lauree magistrali | 2022 | Il disturbo dell’attenzione e l’insegnamento delle lingue: sperimentazione di un’attività di tutoring inclusiva | Attention deficit disorder and language teaching: experimenting with inclusive tutoring | D'AMICO, MARIANGELA | |
Lauree magistrali | 2022 | Il potere dello Young Adult: un genere letterario moderno come materiale autentico per l’insegnamento dell’inglese | The Power of Young Adult: A Modern Literary Genre as an Authentic Material for English Teaching | SALSANO, ERIKA | |
Lauree magistrali | 2021 | Italiano lingua seconda: una progettazione didattica per studenti adulti con frequenza saltuaria | Italian as second language: a lesson planning for adult students with occasional attendance | CAMPANILE, SARA | |
Lauree magistrali | 2019 | L'uso della canzone nella didattica dell'italiano. Una proposta per apprendenti analfabeti adulti | - | Maffizzoli, Anna | |
Lauree magistrali | 2021 | La letteratura inglese accostata alla scrittura creativa: uno studio sperimentale | English literature beside cretive writing: an experimental study | ZANAZZI, CHIARA | |
Lauree magistrali | 2021 | La plusdotazione e l'insegnamento delle lingue a scuola: sperimentazione di un'attività inclusiva | Giftedness and language teaching in schools: experimenting with an inclusive activity | GRAPIGLIA, AZZURRA | |
Lauree magistrali | 2022 | Lo spagnolo come seconda lingua straniera: uno studio di caso in una Primary School | Spanish as a second foreign language: a case study in a Primary School | PERALE, ILARIA | |
Lauree magistrali | 2021 | L’utilizzo di strategie di apprendimento dell’italiano per studentƏ stranierƏ all’interno di un doposcuola. | The use of Italian learning strategies for foreign students in an afterschool. | SEMINARA, MARTINA | |
Lauree magistrali | 2022 | The acquisition of English as a third language in bilinguals: a case study in an Italian middle school | The acquisition of English as a third language in bilinguals: a case study in an Italian middle school | LISSA, MARTINA | |
Lauree magistrali | 2021 | The colours of emotions: English as a communicative and social resource in the primary school | The colours of emotions: English as a communicative and social resource in the primary school | BOSCHIN, ANNA | |
Lauree magistrali | 2021 | The Drama Approach as an inclusive tool to learn English as a foreign language: a learning unit for two third-year middle school classrooms with a gifted student | The Drama Approach as an inclusive tool to learn English as a foreign language: a learning unit for two third-year middle school classrooms with a gifted student | SCALZOTTO, GIULIA | |
Lauree magistrali | 2022 | The effectiveness of the early bilingual education: a case study of English language acquisition in five Italian Child cares | The effectiveness of the early bilingual education: a case study of English language acquisition in five Italian Child cares | SIORINI, FRANCESCA | |
Lauree magistrali | 2021 | The Perks of Being a Wallflower: Exploring the English Language and Discovering Yourself Through Young Adult Literature | The Perks of Being a Wallflower: Exploring the English Language and Discovering Yourself Through Young Adult Literature | PIANOSI, ALESSIA |
Mostrati risultati da 1 a 19 di 19
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file ad accesso riservato
- file sotto embargo
- nessun file disponibile