Sfoglia per Relatore  

Opzioni
Vai a: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Mostrati risultati da 1 a 20 di 34
Tipologia Anno Titolo Titolo inglese Autore File
Lauree magistrali 2024 An Analysis of Teaching and Testing English Language Communicative Skills with a Particular Focus on Teaching, Training and Testing Listening Skills An Analysis of Teaching and Testing English Language Communicative Skills with a Particular Focus on Teaching, Training and Testing Listening Skills SURUGIU, ELENA FELICIA
Lauree magistrali 2022 An experimental study on the use of music and the performing arts in EFL teaching An experimental study on the use of music and the performing arts in EFL teaching MASETTI, ROBERTO
Lauree magistrali 2022 An exploratory investigation on HOT English university courses during 2020 and 2021 An exploratory investigation on HOT English university courses during 2020 and 2021 BARBIERI, DAVIDE
Lauree magistrali 2020 Bilingual Childhood Education and the Case of Early French Immersion in Bilingual Canada Bilingual Childhood Education and the Case of Early French Immersion in Bilingual Canada BOCCALON, ANITA
Lauree vecchio ordinamento (ante riforma) 2021 CLIL alla Scuola Primaria: un'esperienza concreta in classe quinta. Lo sguardo di un'insegnante su criticità da risolvere e buone pratiche da implementare. CLIL at the Primary School: a concrete experience in the fifth year. An insight on weaknesses to solve and good practice to implement from a primary teacher. TREVISAN, CHIARA
Lauree magistrali 2022 DIdattica della lingua inglese e plusdotazione: studio di un' Unità Didattica di Apprendimento English Language Teaching and Giftedness: a study of a Learning Unit VEDOVATO, VALENTINA
Lauree magistrali 2023 "Digital Storytelling nell'insegnamento dell'inglese come lingua straniera: uno studio di caso sullo sviluppo delle competenze orali e della motivazione" "Digital Storytelling in TEFL: a Case Study on Fostering Oral Proficiency and Motivation" MEGGIOLARO, CATERINA
Lauree magistrali 2023 Disprassia: una sperimentazione sulla lettura globale-lessicale e sulla lettura analitica-fonologica nei Disturbi Specifici dell'Apprendimento Dyspraxia: an experimentation on global-lexical reading and analytical-phonological reading in SpLDs TURCHETTI, MARGHERITA
Lauree magistrali 2023 Disturbi Specifici dell'Apprendimento: uno studio di caso per la lingua inglese Specific Learning Disabilities: A Case Study on The English Language CANESSO, FRANCESCA
Lauree magistrali 2022 Dream about a different school. Motivational strategies for the foreign language classroom. Dream about a different school. Motivational strategies for the foreign language classroom. TIRAPELLE, FRANCESCA
Lauree magistrali 2021 Giftedness and language teaching: a case study. Giftedness and language teaching: a case study. DI PIERRO, MARTINA
Lauree magistrali 2021 Giftedness: an unknown and underestimated gift. A case study with the creation of a didactic unit Giftedness: an unknown and underestimated gift. A case study with the creation of a didactic unit DE LIBERALI, SOFIA
Lauree magistrali 2022 Il cinema e la lingua italiana: didattizzare il film per favorire l'acquisizione linguistica in una classe inclusiva Cinema and Italian language: didacticize the film to promote language acquisition in an inclusive classroom SABBADIN, MADDALENA
Lauree magistrali 2022 Il disturbo dell’attenzione e l’insegnamento delle lingue: sperimentazione di un’attività di tutoring inclusiva Attention deficit disorder and language teaching: experimenting with inclusive tutoring D'AMICO, MARIANGELA
Lauree magistrali 2024 Il metodo induttivo come contributo alla riflessione linguistica nella Didattica dell'italiano L1: una sperimentazione sulla coesione testuale tra potenzialità, limiti e prospettive future di applicazione. The Inductive Method as a Contribution to Language Awareness in L1 Italian Teaching: An Experiment Study on Textual Cohesion between Potential, Limitations, and Future Perspectives of Application. FRASSON, ELEONORA
Lauree magistrali 2022 Il potere dello Young Adult: un genere letterario moderno come materiale autentico per l’insegnamento dell’inglese The Power of Young Adult: A Modern Literary Genre as an Authentic Material for English Teaching SALSANO, ERIKA
Lauree magistrali 2023 Inclusion and Specific Learning Disorders: adopting Learning Strategies for English Language Acquisition: a case study. Inclusion and Specific Learning Disorders: adopting Learning Strategies for English Language Acquisition: a case study. AGUS, ALICE
Lauree magistrali 2024 Insegnamento dell'italiano L2 per adulti. Dalle proposte metodologiche alla sperimentazione didattica. Teaching italian as an L2 for adults. From methodological approaches to classroom practice. CLEMENTI, SARA
Lauree magistrali 2021 Italiano lingua seconda: una progettazione didattica per studenti adulti con frequenza saltuaria Italian as second language: a lesson planning for adult students with occasional attendance CAMPANILE, SARA
Lauree magistrali 2023 L'applicazione della metodologia CLIL nella glottodidattica: un approccio integrato all'insegnamento della storia dell'arte The Application of CLIL Methodology in Language Teaching: an Integrated Approach to Teaching Art History FONTANA, ELISA
Mostrati risultati da 1 a 20 di 34
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file ad accesso riservato
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile