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Lauree magistrali 2022 I processi di internazionalizzazione delle PMI italiane sul mercato spagnolo: una ricerca empirica sul ruolo del digitale The internationalisation processes of Italian SMEs in the Spanish market: an empirical research on the role of digital DI NAPOLI, FRANCESCO SANDRO
Lauree magistrali 2021 Il Made in Italy in Russia: analisi della comunicazione social di tre imprese di lusso del settore moda. Made in Italy in Russia: an analysis of the social communication of three luxury fashion companies. VIGGIANI, GIOVANNA
Lauree magistrali 2021 Il ruolo dell'esperienza sulla valutazione di una destinazione turistica: il caso Alto Agordino The role of experience in evaluating a tourist destination: the Alto Agordino case DARMAN, SARA
Lauree magistrali 2023 Il ruolo dell'heritage marketing nel settore della moda: analisi della comunicazione social di quattro brand di lusso The role of heritage marketing in the fashion industry: analysing the social communication of four luxury brands ZACCANELLI, VERONICA
Lauree magistrali 2021 Il ruolo dell’etnocentrismo e del paese d’origine sul comportamento del consumatore: un confronto empirico tra Italia e Spagna sulla percezione della birra artigianale The role of ethnocentrism and country of origin on consumer behaviour: an empirical comparison between Italy and Spain on the perception of craft beer FONTANA, ANNA
Lauree magistrali 2023 In pubblicità gli errori contano? Uno studio empirico sull'effetto dei messaggi pubblicitari "creativi" sul comportamento del consumatore spagnolo Do mistakes matter in advertising? An empirical study on the effect of 'creative' advertising messages on Spanish consumer behaviour FERRARI, VERONICA
Lauree magistrali 2021 L' effetto della pubblicità sessuale sul comportamento del consumatore: un confronto Italia - Spagna The effect of sexual advertising on consumer behaviour: an Italy - Spain comparison PASSERI, ELISA
Lauree magistrali 2022 L'importanza del Made in Italy nell'internazionalizzazione della pelletteria italiana: il caso Piquadro nel mercato tedesco The relevance of Made in Italy in the internationalization of Italian leather goods: the Piquadro case in the German market SUMAN, MARGHERITA
Lauree magistrali 2022 L'uso della metafora nella pubblicità nostalgica: una ricerca empirica sul consumatore spagnolo The use of metaphor in nostalgic advertising: an empirical research on the Spanish consumer ARVEDA, SOFIA
Lauree magistrali 2022 LA COMUNICAZIONE VISIVA NEL SETTORE MODA: UN’ANALISI DI TRE MARCHI DI LUSSO ITALIANI IN RUSSIA VISUAL COMMUNICATION IN THE FASHION INDUSTRY: AN ANALYSIS OF THREE ITALIAN LUXURY BRANDS IN RUSSIA GARA, MICHELA
Lauree magistrali 2021 L’effetto della pubblicità nostalgica sul consumatore russo: uno studio empirico attraverso il brand Gucci The Effect of Nostalgic Advertising on the Russian Consumer: An Empirical Study through the Gucci Brand PAGIN, SOFIA
Lauree magistrali 2022 “Mistakes” in advertising: an empirical research on the effects on consumer behavior. “Mistakes” in advertising: an empirical research on the effects on consumer behavior. LIVEROTTI, SERENA
Lauree magistrali 2022 New frontiers of the sharing economy: an Italian case study applied to luxury products New frontiers of the sharing economy: an Italian case study applied to luxury products CHIAVEGATO, GRETA
Lauree magistrali 2022 Oltre i confini del marketing tradizionale: analisi dell'impatto del metaverse marketing sul consumatore attraverso il caso Gucci Beyond the boundaries of traditional marketing: analysis of the impact of metaverse marketing on the consumer using Gucci as a case study MARI, FRANCESCA
Lauree magistrali 2021 Processi di internazionalizzazione delle PMI italiane sul mercato tedesco: un confronto empirico tra il 2016 e il 2022 Internationalization processes of Italian SMEs on the German market: an empirical comparison between 2016 and 2022 ZACCAGNA, SARA
Lauree magistrali 2021 Pubblicità e Covid19: come le imprese hanno cambiato la comunicazione di marketing durante la pandemia Advertising and Covid-19: how companies have changed the marketing communication during the pandemic FRASSETTO, MARISA
Lauree magistrali 2021 Standardizzazione o adattamento? L'influenza dei valori culturali nella percezione della pubblicità rivolta ad un pubblico russo. Standardization or adaptation? The influence of cultural values on the perception of advertisement for a Russian audience. D'ANGELA, SILVIA
Lauree magistrali 2022 The International Advertising of Italian Food Products: An Empirical Study of the Made in Italy Effects on English-Speaking Consumers The International Advertising of Italian Food Products: An Empirical Study of the Made in Italy Effects on English-Speaking Consumers BRUSADIN, GIORGIA
Lauree magistrali 2022 The Role of Metaphor in the Advertising of Food Products: A Comparison between Italian and Bosnian Consumers The Role of Metaphor in the Advertising of Food Products: A Comparison between Italian and Bosnian Consumers VUKOVIC, TIJANA
Lauree magistrali 2022 The role of organic cue and country of origin on the perception of US wine: an empirical analysis of Italian consumers The role of organic cue and country of origin on the perception of US wine: an empirical analysis of Italian consumers MARTELLO, GIULIA
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